Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Ejendomsdata

Byggetilladelse
Bygnings- og Boligregistret er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger. Som ejer er du forpligtet til at sørge for, at oplysningerne i BBR er korrekte

BBR, Bygnings- og boligregistret

Hvornår ændres BBR af kommunen?

Kommunen indberetter ændringer til BBR i forbindelse med en byggesag. Når byggesagen afsluttes, får ejer tilsendt en ny BBR-meddelelse.

Der fremsendes også en BBR-meddelelse til ejer, ved ejerskifte.

BBR-meddelelsen sendes til e-boks.

Hvad bruges BBR til?

BBR-registrets oplysninger bruges bl.a. i forbindelse med:

  • beregning af afgifter til forsynings- og renovationsselskaber
  • kommunens byggesagsbehandling og byplanlægning
  • vurdering af ejendommen
  • køb og salg af ejendommen
  • långivning
  • statistik

Ejers pligt

Ejere af ejendomme, bygninger, bolig-, eller erhvervsenheder og tekniske anlæg mv. har pligt til at oplyse kommunen om informationer, som er af betydning for drift og ajourføring af BBR.

Oplysningspligten kan også omfatte oplysninger, der ikke indgår i den kommunale byggesagsbehandling.

Ret BBR-oplysninger for din bolig

Hvis du har rettelser eller ændringer til dine BBR-oplysninger, kan du rette dem i selvbetjeningsløsningen Ret BBR. Du kan også sende rettelserne til bbrbolig@hvidovre.dk. Husk at tilføje adresse, dit navn og telefonnummer.

Hvor finder jeg min BBR-meddelelse?

Du kan se din BBR-meddelelse på følgende hjemmesider:

Jeg har et spørgsmål til min BBR-meddelelse

Hvis du har spørgsmål vedrørende din BBR-meddelelse, er du velkommen til, at sende dine spørgsmål til kommunens postkasse for BBR-henvendelser.